A pályázati felhívás rövid összefoglalója

Energia menedzsment rendszerek fejlesztése és bevezetése önkormányzatok számára DIMOP Plusz-2.1.1-24

Ki nyújthat be támogatási kérelmet?

Helyi (települési) önkormányzatok (GFO 321);

Konzorciumi tagként a konzorciumvezető kevésbé fejlett régiókban működő:

  • Helyi (települési) önkormányzati költségvetési szerve (GFO 322);
  • Önkormányzati hivatala (költségvetési szerv) (GFO 325);
 

100% önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságai:

  • Korlátolt felelősségű társaság (GFO 113)
  • Részvénytársaság (GFO 114)
  • Közkereseti társaság (GFO 116)
  • Betéti társaság (GFO 117)
  • Nonprofit korlátolt felelősségű társaság (GFO 572)
  • Nonprofit részvénytársaság (GFO 573)
  • Nonprofit közkereseti társaság (GFO 575)
  • Nonprofit betéti társaság (GFO 576)
 

A támogatási kérelem benyújtására konzorciumi formában is van lehetőség.

Milyen tevékenységek támogathatóak?

  1. Előkészítés
  2. Kivitelezés – A lokális energiamenedzsment rendszer műszaki tervezése, kapcsolódó beszerzések megvalósítása, rendszer bevezetése
  3. Adatgyűjtési és adatkezelési rendszerek fejlesztése – KEP adatkapcsolat kiépítése és központi szolgáltatások használata
  4. Projektmenedzsment
  5. Százalékos átalányalapú finanszírozás költségei (Közvetett tevékenységek)
  6. Eszközbeszerzés – A rendszer bevezetéséhez szükséges egyéb eszközök
  7. Immateriális javak beszerzése – A rendszer bevezetéséhez szükséges egyéb szoftver licenszek
  8. Informatikai fejlesztés – műszaki bevezetés – A rendszer bevezetéséhez szükséges egyéb eszközök és szoftverek bevezetése.
  9. Tananyagfejlesztés – Szemléletformáló tananyag kidolgozása és terjesztése
 

Mikor lehet benyújtani a támogatási kérelmet?

2025.02.14. – 2025.03.21

Mennyi támogatást lehet igényelni?

Minimum 75 000 000 Ft – maximum 225 000 000 Ft, 100%-os vissza nem térítendő állami támogatás, melyre 100%-os előleg igényelhető.

Mennyi a projekt végrehajtására rendelkezésre álló időtartam?

A projekt végrehajtására rendelkezésre álló időtartam maximum 18 hónap.

Budapest kivételével az ország egész területén megvalósítható a projekt.

Projektek bírálata: beérkezett kérelmekről az Irányító Hatóság standard kiválasztási eljárásrend szerint hoz döntést.

Nem pályázhat:

ha a TOP Plusz-2.1.1-21 Önkormányzati épületek energetikai korszerűsítése , vagy a TOP Plusz 2.1.2-21 Fenntartható energiahatékonyság felhívás keretében benyújtott támogatási kérelme kapcsán már hatályos támogatási szerződéssel rendelkezik a Városok energiahatékonyságának növelése érdekében okos hálózat (smart grid) és okos mérés (smart metering) rendszer létrehozása tevékenységre irányulóan, melynek keretében jelen felhívás tárgyába tartozó energia menedzsment rendszert vezet be.

2.1. Milyen tevékenységek támogathatóak?

2.1.2.1. Kötelezően megvalósítandó, önállóan nem támogatható tevékenységek:

  1. Előkészítés

1.1. Megvalósíthatósági Tanulmány (Továbbiakban: MT) elkészítése Felhívás törzsszövegében és mellékleteiben szereplő elvárásoknak, továbbá az ott meghatározott formai és tartalmi elemeknek, követelményeknek megfelelő MT és a mellékleteinek elkészítése.

1.2. Egyéb, a projekt előkészítéshez kapcsolódó feladatok A projekt megvalósítást előkészítő egyéb szakmai tevékenységek megvalósítása.

  1. Kivitelezés

A lokális energiamenedzsment rendszer műszaki tervezése, kapcsolódó beszerzések megvalósítása, rendszer bevezetése.

2.1. A rendszer bevezetésének és a feltételeknek megfelelő mérő-, érzékelő-, és adattovábbító eszközök felszerelésének műszaki tervezése A lokális energiamenedzsment rendszer és a méréshez szükséges eszközök felszerelésének műszaki tervezése: – az MT figyelembevételével a rendszerbe bekötött végpont kijelölése, a méréshez szükséges eszközök számosságának, típusának, bekötési architektúrájának, telepítési és kommunikációs rendjének megtervezése. A hálózattervezés, a kapcsolódó eszközök adatkommunikációs és szoftveres konfigurálásának tervezése az adatbeolvasási és vezérlési adatok átadásának biztosításához. – a lokális energiamenedzsment rendszer funkcionális illesztése, adatgyűjtési, adattovábbítási, kommunikációs, adatfeldolgozási, riportálási, eszközvezérlési, szerződéskezelési, riasztási, szabályozási és rendszermonitoring képességeinek tervezése, – a lokális energiamenedzsment rendszer felhasználó- és jogosultságkezelésének tervezése, az IT biztonsági és adatvédelmi szempontok figyelembevételével, – a bevezetés tervezése: A lokális energiamenedzsment rendszer bevezetésének tervezése. Az IOT eszközök fizikai telepítésének ütemezése.

2.2. Lokális energiamenedzsment rendszer bevezetéséhez kapcsolódó eszközök beszerzése Az új lokális energiamenedzsment rendszer bevezetéséhez szükséges eszközök beszerzése: – mérő-, és/vagy érzékelő- és/vagy adattovábbító eszközök

2.3. Lokális energiamenedzsment szoftver beszerzése Az új lokális energiamenedzsment rendszer bevezetéshez szükséges szoftverek biztosítása: lokális energiamenedzsment szoftver licenszei.

2.4. Rendszerbevezetés, implementáció. A kiválasztott és beszerzett új lokális energiamenedzsment rendszer teljes körű kiépítése, dokumentálása és bevezetése: – mérő-, és/vagy érzékelő- és/vagy adattovábbító eszközök felszerelése és beüzemelése, – adatkapcsolatok kiépítése és beállítása, – a lokális energiamenedzsment rendszer telepítése, beállítása / testre szabása, – az eszközök csatlakoztatása és adatkapcsolatainak beüzemelése, – rendszer üzembe helyezése, tesztüzem, – dokumentáció készítése – felhasználók felkészítése a rendszer használatára.

  1. Adatgyűjtési és adatkezelési rendszerek fejlesztése

KEP adatkapcsolat kiépítése és központi szolgáltatások használata Az új lokális energiamenedzsment rendszer csatlakoztatása a központi rendszerhez, a Közintézményi Energiamenedzsment Platformhoz (a továbbiakban: KEP). A KEP adatkapcsolat megvalósítása: – adatkapcsolat beállítása, – tesztelés és próbaüzem, – FEAK igazolás beszerzése a működőképességről

  1. Projektmenedzsment

4.1. Projektmenedzsment feladatok ellátása a projekt előkészítési és megvalósítási szakaszában Az előkészítés és megvalósítása alatt felmerülő projektmenedzsment feladatok ellátása. Az elvárások részletesen a Felhívás 6.2.2 A projekt megvalósító szervezettel kapcsolatos elvárások című részben találhatóak.

4.2. Projektmenedzsmenthez szükséges eszközök, anyagok biztosítása, iroda és eszközök bérlése.

4.3. Projektmenedzsmenthez kapcsolódó utazás és szállás biztosítása.

  1. Százalékos átalányalapú finanszírozás költségei (Közvetett tevékenységek)

5.1. Közbeszerzési / beszerzési eljárások lefolytatása Közbeszerzési / beszerzési eljárások lebonyolításával kapcsolatos feladatok ellátása, ideértve a közbeszerzési eljárás lebonyolításával kapcsolatos szakértő igénybevételét (akár szolgáltatás, akár saját teljesítés keretében valósul meg a tevékenység ellátása), valamint e tevékenység alatt tervezendőek a hatósági díjak.

5.2. Általános (rezsi) költségek biztosítása A 2021-2027 programozási időszak Elszámolási Útmutató I. fejezetének 3.9.1. pontja szerinti költségek minősülnek általános (rezsi) költségeknek, melyek nem kapcsolhatók közvetlenül teljes mértékben egy adott folyamathoz, vagy tevékenységhez, azonban elengedhetetlenek a tevékenység végzéséhez általában.

5.3. Kötelező tájékoztatás és nyilvánosság biztosítása A „Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei Plusz” című dokumentumban kötelezően előírt tevékenységek értendők a tájékoztatás és nyilvánosság biztosítása alatt. Ld. Felhívás 6.2.1 fejezet alatt.

5.4. Horizontális követelmények teljesítése A Felhívás keretében támogathatók mindazon tevékenységek, amelyek a 2.4 fejezetben előírt horizontális elvárások és követelmények teljesítéséhez szükségesek.

Nem finanszírozott tevékenységek

Tekintettel arra, hogy az az elvárás, hogy a projekt teljes költségét szerepeltesse a támogatást igénylő a projekt dokumentációjában – beleértve a projekt költségvetését is –, ezért „Nem finanszírozott tevékenységként” szükséges szerepeltetni azon tevékenységeket, amelyek

  • a projekt támogatott műszaki tartalmához / támogatható tevékenységhez tartalmukban vagy műszakilag elválaszthatatlanul kapcsolódnak,
  • a műszaki tartalom / támogatható tevékenység megvalósításához feltétlenül szükségesek,
  • meglétük a műszaki tartalom / támogatható tevékenység megvalósításának előfeltétele, azonban erre nem kíván igényelni vagy a Felhívás alapján nem igényelhet támogatást, azaz projekten kívüli forrás felhasználásával szükséges a megvalósításuk.
 

2.3. Milyen műszaki, szakmai elvárásoknak feleljen meg a projekt?

2.3.1. Szakmai elvárások

2.3.1.1. Általános szakmai elvárások

A Támogatási kérelemben leadott műszaki tartalomnak összhangban kell lennie az alábbi lokális energiamenedzsment rendszerre vonatkozó elvárással:

  • a lokális energiamenedzsment rendszer a felhasználók számára lehetővé teszi a felhasznált és megtermelt végfelhasználói energia monitorozását és előrejelzések készítését energiatípusonként.
  • a rendszer biztosítja a csatlakoztatott mérők, az energiamenedzsment rendszer működéséhez szükséges szenzorok (a továbbiakban szenzorok), az inverterek törzsadatainak és állapotinformációinak kezelését, valamint a mért és érzékelt adatok gyűjtését és feldolgozását.
  • a mért és érzékelt adatok feldolgozásával a termelési és a fogyasztási oldal modellezhető, riportok állíthatók elő. A csatlakoztatott energiatermelő eszközök (prosumerek) és rendszerkiegyenlítést (villamos energia esetében) biztosító eszközök (pl.: energiatároló) vezérlésével az energiafelhasználás hatékonysága optimalizálható, valamint adat alapon támogathatóak az energiahatékonysági beruházási döntések. A gazdasági döntések meghozatala érdekében a lokális energiamenedzsment rendszereknek szükséges az energiaszerződéseket is kezelnie, amely így lehetővé teszi nem csak az energia alapú optimalizálást, hanem a pénzügyi optimalizálást is. Ennek eredményeképpen hatékonyan tudja támogatni az energia beszerzési szerződéseket, a fogyasztó oldaláról is modellezhetővé téve egy-egy szerződéses konstrukció pénzügyi hatását és kockázatait.
  • a rendszer egyszerre képes épület-szintű adatgyűjtésre és optimalizálásra, valamint tulajdonosi szintű kimutatásra és optimalizálásra.
  • a kiépítést követően a későbbi bővítések és csatlakoztatások kezelhetősége érdekében a rendszer megfelelő skálázhatósága biztosított.
  • felhasználókezelés szempontjából szükséges az Ügyfelek adatainak multitenans módon történő kezelése, illetve elvárás a rendszer moduláris felépítése is.
  • csak olyan eszköz és lokális energiamenedzsment szoftver támogatható, amely rendelkezik a FEAK Független Energetikai Adatközpont Zrt. támogató tartalmú szakértői véleményével.
  • jelen felhívás keretében csak új energiamenedzsment rendszer bevezetése támogatható új eszközök és szoftverek beszerzésével és rendszerbe kapcsolásával.
  • jelen felhívás keretében csak saját tulajdonú épületekben történő fejlesztések támogathatók.
  • a támogatási kérelemben szükséges bemutatni a tervezett projekt más, korábban megvalósult, folyamatban lévő vagy tervezett (uniós és / vagy hazai finanszírozású) projekthez történő kapcsolódását is. Így szükséges már a projektek tervezése során a vonatkozó előzmény projektek, a szinergikus kapcsolódású, illetve egymásra épülő projektek vizsgálata, a szükséges egyeztetések lefolytatása a támogatást igénylő részéről, valamint a támogatási kérelemben be kell mutatni és biztosítani kell az érintett projektek lehatárolását. A fentieket a támogatási kérelem mellékleteként benyújtandó MT-ben szükséges szerepeltetni. Az MT mintája a Felhívás mellékletei között található. A kedvezményezett feladata és felelőssége a projekt tervezése és végrehajtása alatt is folyamatosan nyomonkövetni és vizsgálni a kapcsolódó, párhuzamosan haladó projekteket, programokat az átfedések kiküszöbölése és a módosulások követése érdekében.
  • a projekt keretén belül megvalósuló, adatbázisok fejlesztésével és összekapcsolásával járó fejlesztések esetében, az adott projektet végrehajtó kedvezményezett feladata és felelőssége a személyes adatok védelméhez való jogot érintő kérdések illetékes hatóságokkal történő tisztázása, illetve annak biztosítása, hogy a projekt végrehajtása során ezek a jogok ne sérüljenek.
  • a projekt keretén belül megvalósuló informatikai fejlesztések tervezése és kiépítése során a pályázó felelőssége a kiberbiztonsági szempontok megfelelő szintű figyelembevételének biztosítása.
  • a projekt tervezése és megvalósítása során, összhangban a hazai szabályozási kerettel, a Kedvezményezett törekedjen a projekt adminisztrációs folyamatok és a keletkező nyilvántartások digitális formában történő megvalósítására és az erre vonatkozó vállalását mutassa be az MT-ben.
  • A támogatási kérelem értékelése és a projekt megvalósítása és fenntartása során kockázati ellenőrzésre kerül sor. Ha a projekt megvalósítása kiemelkedően jelentős kockázatot hordoz, akkor a támogatási kérelem nincs összhangban a Felhívás célkitűzéseivel, ezért elutasításra kerülhet, illetve a támogatói döntés érvényét veszítheti, és a támogatás visszavonásra kerülhet. Kiemelkedően jelentős kockázatot jelenthet például: – a támogatást igénylő vagy a szállító szakmai kompetenciái, gazdálkodási vagy tárgyi erőforrásai nem alkalmasak a projekt megvalósítására, illetve a beszerzési, szolgáltatási igény teljesítésére, – a szállító cégkivonatába büntetőjogi intézkedés került bejegyzésre, – pénzügyi teljesítés több kisösszegű részátutalás révén, vagy nagy összegű készpénzes kiegyenlítés révén történik. – amely fejlesztés az Európai Bizottság által indított, indoklással ellátott véleményezési szakaszban járó kötelezettségszegési eljárással közvetlenül érintett.
 

További elvárások.

Energiahatékonysági beruházási terv benyújtása:

A támogatást igénylő vállalja, hogy a projekt fizikai befejezését követő 24. hónap végéig benyújtja az energia-fogyasztásához kapcsolódóan bevezetésre kerülő energiamenedzsment rendszer legalább 1 év működési adatokon alapuló, az MT keretében előzetesen bemutatott, megvalósítani tervezett fejlesztések eredményeképp kidolgozott energiahatékonysági beavatkozási tervet.

A PROJEKTVÉGREHAJTÁS IDŐTARTAMA

4.1. Mikor kezdhető meg a projekt?

A támogatás, a támogatási kérelem benyújtását megelőzően megkezdett projekthez nem igényelhető. Amennyiben megállapítást nyer, hogy a projekt megkezdésére a támogatási kérelem benyújtását megelőzően sor került, a támogatási kérelem elutasításra, illetve a támogatás visszavonásra kerül.

Az „ÁÚF 21-27” szerint a projekt előkészítése nem minősül megkezdésnek, így a felhívás 7.3. fejezetében az 1. Projektelőkészítés költségei költségtípus költségelemein elszámolni kívánt tevékenységek megelőzhetik a támogatási kérelem benyújtását.

A projekt megvalósítása a támogatási kérelem benyújtását követő napon saját felelősségre megkezdhető, de a projekt megkezdése nem jelent előnyt annak elbírálása során, továbbá nem garantálja az igényelt támogatás elnyerését.

Ha Ön a támogatási döntés kézhezvétele előtt már megindítja a közbeszerzési eljárást, be kell tartania a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket is.

Mennyi idő alatt kell fizikailag befejezni a projektet?

A projekt fizikai befejezésére a megkezdéstől számított maximum 18 hónap áll rendelkezésre. A projekt fizikai befejezésének határideje legkésőbb 2027. december 31.

A záró kifizetési kérelem benyújtásának határideje a projekt fizikai befejezését követő 60. nap, de legkésőbb 2028. február 29.

6.2.2. A projekt megvalósító szervezettel kapcsolatos elvárások

  • A kedvezményezettnek vállalnia kell, hogy a projekt ellátása érdekében projektszinten kötelezően alkalmaz legalább 1 fő projektmenedzsert, 1 fő pénzügyi vezetőt és 1 fő szakmai vezetőt a megvalósítási szakaszban a projekt teljes hossza alatt. A projektmenedzserre, pénzügyi vezetőre, szakmai vezetőre vonatkozó előírásokat igazolni szükséges, az alátámasztó dokumentumokat az MT mellékleteként szükséges benyújtani.
 

Projektmenedzsmenttel kapcsolatos elvárások

 – Projektmenedzser: közszolgálati jogviszony vagy munkaviszony keretében foglalkoztatott, munkaideje a projektben bizonyíthatóan eléri a heti 20 órát. A projektmenedzsernek felsőfokú végzettséggel kell rendelkeznie. Az alátámasztó dokumentumokat az MT mellékleteként szükséges benyújtani.

– Pénzügyi vezető: közszolgálati jogviszony vagy munkaviszony keretében foglalkoztatott, munkaideje a projektben bizonyíthatóan eléri a heti 20 órát. A pénzügyi vezetőnek felsőfokú végzettséggel kell rendelkeznie. Az alátámasztó dokumentumokat az MT mellékleteként szükséges benyújtani. A projektmenedzser és pénzügyi vezető munkakörbe tartozó feladatokat egy személy is elláthatja 40 órában a projekt szakmai feladatainak megfelelő színvonalú ellátása esetén.

  • Szakmai megvalósítókkal kapcsolatos elvárások:

– Szakmai vezető: közszolgálati jogviszony vagy munkaviszony keretében foglalkoztatott; munkaideje a projektben bizonyíthatóan eléri a heti 20 órát. A szakmai vezetőnek felsőfokú végzettséggel kell rendelkeznie. Az alátámasztó dokumentumokat az MT mellékleteként szükséges benyújtani. – A szakmai megvalósítók létszámát az MT-ben indokolni szükséges.

  • A fejlesztéshez szükséges háttér: a projektmegvalósítás előfeltételeinek rendelkezésre állását, továbbá azt, hogy a megvalósítás során milyen, a projekt környezetében bekövetkező változás szükséges a projekt sikeres megvalósításához, az MT-ben szükséges bemutatni.
 

6.2.4 Közgazdasági és pénzügyi elemzés készítése

A támogatást igénylőnek a projekt benyújtásakor a projekt adatlapon el kell készítenie a projekt közgazdasági és pénzügyi értékelést az „Útmutató a projektek közgazdasági és pénzügyi értékeléséhez 2021-2027” dokumentum alapján. A projekt méretére tekintettel a közgazdasági értékelése során a támogatást igénylőnek egyszerűsített igényfelmérést és rövid, szöveges változatelemzést kell készítenie. A projekt pénzügyi fenntarthatóságának vizsgálatát minden esetben kötelező elvégezni.

6.3. Kell-e közbeszerzést lefolytatni?

Ha a projektben tervezett beszerzésre a közbeszerzési jogszabályok vonatkoznak, közbeszerzést kell lefolytatni. Ennek vizsgálata és a szükséges eljárás lefolytatása – az egybeszámítási szabályok figyelembevételével az Ön feladata és felelőssége.

7.1.1 Támogatási előlegre vonatkozó szabályok

Utófinanszírozású tevékenységekre Ön támogatási előleget igényelhet. Az igényelhető támogatási előleg mértéke legfeljebb a megítélt támogatás 100%-a a lenti feltételek teljesülése esetén. A támogatási előleg mértéke abban az esetben 100 %, ha Ön költségvetési szerv, közvetlen vagy közvetett többségi állami tulajdonban álló gazdasági társaság, helyi önkormányzat, önkormányzati társulás, közvetlen vagy közvetett többségi önkormányzati tulajdonban álló gazdasági társaság, térségi fejlesztési tanács, köztestület vagy közalapítvány, az állam által alapított vagyonkezelő alapítvány vagy az ilyen alapítvány által fenntartott jogi személy kedvezményezett, és

  • a fizetési számláit az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) alapján a Kincstárban köteles vezetni vagy az európai uniós forrásból nyújtott költségvetési támogatás kezelésére a Kincstárnál külön fizetési számlával rendelkezik, vagy
  • az Ön részére a megítélt támogatás összege nem éri el az 50 000 000 Ft-ot. Ha Ön költségvetési szerv, közvetlen vagy közvetett többségi állami tulajdonban álló gazdasági társaság, térségi fejlesztési tanács, helyi önkormányzat, önkormányzati társulás köztestület, vagy közalapítvány kedvezményezett, akkor Ön részére támogatási előleg akkor folyósítható, ha benyújtotta az adott naptári évre vonatkozó likviditási tervet, és azt az Irányító Hatóság jóváhagyta.
 

7.1.2 Szállítói előlegre vonatkozó szabályok

A Kbt. hatálya alá tartozó beszerzésnél, szállítói finanszírozás alkalmazása esetén Önnek a közbeszerzési eljárás eredményeként megkötött szerződésben biztosítania kell a szállító részére szállítói előleg igénybevételének lehetőségét. Ha Ön közszféra szervezet, akkor szállítói finanszírozás alkalmazása esetén

  1. a) a Kbt. hatálya alá tartozó közbeszerzési eljárás,
  2. b) a Kbt. 9. § (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti beszerzés eredményeként kötött szerződésben biztosítania kell a szállító részére szállítói előleg igénybevételének lehetőségét az alábbiak szerint: – Ha a szállítói szerződés – tartalékkeret nélküli – elszámolható összege nem haladja meg az ötmilliárd forintot, akkor a szállítói előleg mértéke az e szerződés – tartalékkeret nélküli – elszámolható összegének legfeljebb 30%-a.
 

7.3. Melyek az elszámolható költségek?

A támogatási kérelem részeként benyújtott költségvetésnek tartalmaznia kell a projekt teljes költségét! A támogatási kérelemben és a későbbiekben megkötésre kerülő vállalkozói szerződésekben elkülönítetten és egyértelműen be kell mutatni, ha a projekt tartalmaz

  • olyan támogatható tevékenységet, amelyet nem a támogatási kérelem részeként, nem az arra jóváhagyott, az Európai Unióval elszámolható összköltség terhére kíván megvalósítani, vagy
  • olyan nem támogatható tevékenységet, amelyet Ön saját forrásból, de a projekt részeként kíván megvalósítani. A projekt költségvetésének megfelelően részletezettnek és ily módon ellenőrizhetőnek kell lenni ahhoz, hogy meghatározható legyen a költségek, illetve ezen belül az elszámolható költségek besorolása. A konzorciumi tagok a projekt keretén belül egymástól anyagot, árut, szolgáltatást, eszközt, immateriális javakat nem vásárolhatnak.
 

Piaci ár alátámasztása támogatási kérelem benyújtásakor, valamint költségvetés módosítás esetén az adott költségvetési sor költségnövekménye esetén: a támogatási kérelemben benyújtott költségvetésben szereplő költségek alátámasztására legalább egy indikatív árajánlat benyújtása szükséges, beszerzés és közbeszerzési eljárás keretében tervezett költségek esetében is.

A projekt tervezése és megvalósítása során az egyes elszámolható költségtípusok vonatkozásában kérjük, vegye figyelembe a következő korlátozásokat Költségtípus Maximális mértéke az Európai Unióval elszámolható összköltségre vetítve (%) Projekt előkészítés, tervezés (kivéve közbeszerzési eljárások lefolytatásának költsége) 5,00 % Projektmenedzsment 2,50 %.

A „Projekt előkészítés, tervezés”, a „Projektmenedzsment” költségtípusok esetén a fenti korlátok a költségek közötti átcsoportosítással módosíthatók, összevonhatók, azonban ebben az esetben sem haladhatja meg ezen költségtípusok együttes százalékos mértéke a 7,50%-ot az Európai Unióval elszámolható összköltségre vonatkozóan.

A Megvalósíthatósági Tanulmányra vonatkozó terjedelmi korlát Az MT terjedelme mellékletek nélkül, a közgazdasági és pénzügyi elemzést is beszámítva minimum 60 oldal.

8.1. Milyen eljárásrend alapján történik a támogatási kérelmek kiválasztása?

A felhívásra beérkező támogatási kérelmek a Korm. rendelet alapján standard kiválasztási eljárásrend alapján kerülnek kiválasztásra. Az eljárás során a Korm. rendelet szabályai szerint lehetőség van egyszeri hiánypótlásra. Az eljárás során a Korm. rendelet szabályai szerint lehetőség van egyszeri tisztázó kérdés alkalmazására. Az eljárás során a Korm. rendelet szabályai szerint nincs lehetőség szóbeli egyeztetésre. Az Irányító Hatóság a támogatási kérelmekről való döntés megalapozására Döntés-előkészítő Bizottságot hív össze. A támogatási kérelmekről az Irányító Hatóság vezetője szakaszos elbírálással dönt. Az eljárásrendre vonatkozó további információk az ”ÁÚF 21-27” 3. fejezetében találhatók.

Call Now Button